הבהרת שיניים

אסתטיקה

אם אשאל את מרבית מכריי, מה היו רוצים לשנות בחיוך, הרי שרובנו היינו מבקשים ״שיניים לבנות יותר". לובן שיניים, בעיני אנשים רבים, נתפס כמשדר גיל צעיר, בריאות ואסתטיקה.

שן טבעית מורכבת משינן (דנטין) וזגוגית השן (אמאייל). בעוד שהזגוגית, החיצונית, הינה בעלת שקיפות, השינן (דנטין) הוא המרכיב העיקרי שמכתיב את גוון השיניים. עם הגיל, שכבה זו נעשית עבה יותר, לעומת הזגוגית שנשחקת ונעשית דקה יותר והשיניים הופכות כהות ואטומות יותר. בנוסף, שקיעת חומרים חיצוניים בחומר השן, כגון תרופות, חשיפת יתר לפלואור וצבענים הנמצאים במשקאות כמו קפה ותה יגרמו גם הם להשתקפות גוונים כהים יותר.

משחות שיניים שונות, המבטיחות את הלבנתן של השיניים, אינן מכילות חומרי הלבנה רפואיים ולכן יכולתן ירודה. יתרה מזו – משחות אלה ברובן בעלות רמת גרגור גבוהה, שעלולה לגרום שחיקה של זגוגית השן.

הדרך הפשוטה, השמרנית והבטוחה ביותר להבהרת גוון השיניים היא באמצעות חומרי הלבנה רפואיים.
הטיפול מיועד למי שמעוניין להבהיר ו״לרענן״ את גוון השיניים, או כטיפול משלים לפני שחזורים אסתטיים באזור קדמי.

 

הבהרת שיניים חיצונית

נעשית על ידי המתרפא בביתו באמצעות סדים מותאמים אישית וחומרים שימסרו לכם במרפאתנו. הסד המותאם לשיני המטופל מעלה את יעילות השימוש בחומרי ההלבנה ומגן על שאר רקמות הפה.
ההבהרה מתקדמת בהתאם למשך החשיפה לחומר ולכן תלויה בהתמדה של המטופל.
תהליך זה אמנם אורך מספר שבועות, אך ההשקעה והסבלנות משתלמות. זהו הליך פשוט ובטוח שכמעט ואיננו טומן בחובו התוויות נגד. הוא מפחית את הרגישות שעלולה להיווצר כתוצאה מהליך הלבנה מהיר עם חומרים בריכוז גבוה או נורות, המאיצות את התהליך.

מתי בכל זאת אמליץ להימנע מהליך זה?
1) בבני-נוער, כאשר לשכות המוך עדיין גדולות, במקרה של מחלת חניכיים המלווה בנסיגת חניכיים משמעותית, או שחיקה מאסיבית של השיניים. במצבים אלה עשויה להתפתח רגישות גבוהה במהלך ההלבנה.
2) שיניים כהות במיוחד או שיניים עם פסים כהים או כתמים לבנים, עמידות במיוחד לטיפול בהבהרה ויש לשקול ביצוע טיפולים משלימים לאחר ההלבנה (ציפויי חרסינה או חומרים מרוכבים).
3) כאשר יש במשנן הקדמי שחזורים או כתרים, אלו לא יולבנו ולא תתקבל תוצאה אחידה.

 

הבהרת שיניים פנימית

כהות שן מסוימת ביחס לשיניים סמוכות יכולה להעיד על כך שהשן "לא חיה" (לא ויטלית). הסיבה השכיחה להופעת תהליך נמקי בשן ללא עששת הינה חבלה ישירה בשן.
בשיניים שעברו טיפול שורש, שאריות חומרים שמקורם בטיפול עשויים לגרום לשינוי גוון כותרת השן.
מכיוון שבמקרים אלו הגורם לשינוי הגוון הינו פנימי, הלבנה חיצונית אינה יעילה ונדרש להניח את חומר ההלבנה בתוך כותרת השן.
הלבנה זו מתבצעת במרפאתנו ומאפשרת הבהרת השיניים תוך מספר ימים ומבלי לפגוע בכותרת השן.